Звіт про результати опитування жителів Великокопанівської територіальної громади щодо якості освітньої послуги (загальна середня освіта) 2021 р.
З метою підвищення якості послуг місцевого самоврядування шляхом впровадження механізмів громадської участі Великокопанівська сільська рада провела опитування жителів громади щодо якості освітніх послуг, що надаються її закладами середньої освіти.
Оцінка якості послуги жителями громади є важливим показником успішності її удосконалення. У зв’язку із цим, одною із цілей опитування було визначення важливих послуг, якістю яких мешканці громади найбільше незадоволені, для їх подальшого послідовного вдосконалення.
У подальшому для визначення громадської думки та оцінки успішності впроваджених заходів планується опитування жителів громади щодо якості послуг місцевого самоврядування на регулярній основі (не рідше одного разу на рік). Результати таких опитувань дозволять надавачам послуг своєчасно виправляти недоліки та розвивати успіх.
Методологія опитування
Тематика опитування: Дослідження громадської думки щодо якості освітніх послуг (загальна середня освіта) у Великокопанівській ТГ 2021 р.
Мета опитування - з'ясувати думку жителів Великокопанівської ТГ щодо якості освітньої послуги в громаді.
Генеральна сукупність складається із жителів усіх населених пунктів Великокопанівської ТГ (с. Великі Копані, с. Добросілля, с-ще Абрикосівка) віком 15 років і старше.
Опитування проводили працівники Великокопанівської сільської ради, працівники культури та освіти. Перед проведенням опитування всі працівники пройшли навчання та отримали інструкції.
Строки проведення опитування: з 21 по 29 жовтня 2021 року. Опитування проводилось у робочі та вихідні дні у різний час дня шляхом особистих інтерв’ю з респондентами за місцем їх проживання та по телефону з використанням автоматизованої системи опитувань DOBRE.Pytannya та паперових анкет, дані яких було внесено в систему.
Результати опитування
Учасники опитування
Стать:
Чоловіча |
Жіноча |
89 (22%) |
313 (78%) |
Вік:
15-25 |
26-40 |
41-59 |
60 і старше |
21 (5,2%) |
183 (45,5%) |
168 (41,8%) |
30 (7,5%) |
1.Загалом наскільки Ви задоволені чи незадоволені освітніми послугами, які надають школи Вашої громади?
|
a |
b |
c |
d |
e |
f |
Варіанти відповідей |
Дуже не задоволений (-а) |
Радше незадоволений (-а) |
Радше задоволений (-а) |
Цілком задоволений (-а) |
Важко відповісти |
Відмовляюсь відповідати |
Кількість голосів |
25 (6,2%) |
32 (8%) |
168 (41,8%) |
140 (34,8%) |
36 (9%) |
1 (0,2%) |
2. Як Ви загалом оцінюєте роботу вчителів у школі, яку відвідує Ваша дитина (діти) або родичі?
|
a |
b |
c |
d |
e |
f |
g |
Варіанти відповідей |
погано |
скоріше погано |
посередньо |
скоріше добре |
добре |
важко відповісти |
відмовляюсь відповідати |
Кількість голосів |
5 (1,2%) |
5 (1,2%) |
112 (27,9%) |
111 (27,6%) |
159 (39,6%) |
10 (2,5%) |
0 (0%) |
3. Чи цікавитесь Ви тим, що відбувається у освітньому закладі, який відвідує Ваша дитина (діти) або родичі?
|
a |
b |
c |
d |
e |
f |
Варіанти відповідей |
не цікавлюсь взагалі |
скоріше не цікавлюсь |
скоріше цікавлюсь |
дуже цікавлюсь |
важко відповісти |
відмовляюсь відповідати |
Кількість голосів |
19 (4,7%) |
36 (9%) |
196 (48,8%) |
136 (33,8%) |
13 (3,2%) |
2 (0,5%) |
4. Чи приймаєте Ви безпосередню участь у заходах, які організовує Ваш освітній заклад?(крім батьківських зборів)
|
a |
b |
c |
Варіанти відповідей |
Так приймаю, допомагаю в організації |
лише приймаю участь |
не приймаю жодної участі |
Кількість голосів |
92 (22,9%) |
164 (40,8%) |
146 (36,3%) |
5. Як Ви оцінюєте матеріально-технічну базу школи, яку відвідує Ваша дитина (діти) або родичі?
|
a |
b |
c |
d |
e |
Варіанти відповідей |
дуже добре |
задовільно |
не задовільно |
важко відповісти |
відмовляюсь відповідати |
Кількість голосів |
143 (35,6%) |
194 (48,3%) |
12 (3%) |
52 (12,9%) |
1 (0,2%) |
6. Ваші коментарі та пропозиції щодо покращення освіти в громаді (відкрите запитання)
Найбільше коментарів отримали щодо:
- відміни онлайн навчання для дітей і незадоволеності його проведенням, зменшення кількості тестів, дозволити дітей молодшої ланки доводити до класу (69 респондентів);
- збільшення гуртків, осередків відпочинку для учнів, позашкільного навчання, походів на природу, поїздок, свят, тематичних вечорів (як раніше), відновлення кроків праці та проведення інших заходів для учнів, у тому числі спортивних, для молодшої ланки та для дітей з інклюзією (37 респондента);
- низької якості навчання, некомпетентності вчителів, контролю вчителів якості ними викладання предметів онлайн і офлайн, збільшення кількості молодих вчителів, звільнення або зміни вчителів географії, історії, малювання, хімії, завуча та директора, заохочення вчителями дітей до навчання, а не займатися відбуванням уроків, кращої підготовки учнів до ЗНО, покращення викладення англійської мови в молодших класах та точних наук, об’єктивного оцінювання знань учнів, зміни підходу до навчання, великі сподівання на нового директора у Великокопанівській школі (31 респондент);
- все влаштовує (31 респондент);
- покращення роботи шкіл (8 респондентів);
- покращення матеріально-технічної бази шляхом забезпечення учнів друкованими зошитами і канцелярією, кабінетів хімії, фізики і біології, мультимедійного обладнання для всіх класів, оновлення меблів та ремонтів у класах за кошти держави, а не батьківські кошти (8 респондентів);
- вчителі були більш строгі до дітей, виховували їх та не боялися зробити зауваження (7 респондентів);
- відміни другої зміни та проведення продльонок (7 респондентів);
- ввести вакансію психолога і збільшити роботу психолога з дітьми (4 респондента);
- покращити харчування та забезпечити безкоштовним харчуванням (4 респондента);
- заборонити учням користуватися на уроках телефоном (2 респондента);
- кращого ставлення вчителів до дітей (2 респондент);
- більшого залучення батьків до шкільного життя (2 респондента).
Окрім цього респонденти відмічають, що для молодших класів важка програма, просять скоротити кількість уроків для учнів 5-11 класів з 8 на 6, збільшити кількість маршрутів шкільних автобусів, не вистачає місця для заняття фізкультурою, у школі холодно, підняти заробітну плату вчителів, школа дуже гарно оснащена, бажають терпіння вчителям і щоб школа працювала ще дуже багато років і завжди була такою привітною і з відчиненими дверима для випускників.
Якщо проаналізувати відповіді респондентів у розрізі населених пунктів та шкіл, то дані дещо різняться. Діти селища Абрикосівка навчаються в Абрикосівському загальноосвітньому закладі, а с. Великі Копані та Добросілля – у Великокопанівському загальноосвітньому закладі.
По Великокопанівській громаді в середньому освітньою послугою задоволені 76% опитаних. В Абрикосівці освітньою послугою задоволені на 73%, у Великих Копанях – 78%, у Добросіллі – 71%.
Рівень задоволеності освітньою послугою в Абрикосівці
Рівень задоволеності освітньою послугою у Великих Копанях
Рівень задоволеності освітньою послугою у Добросіллі
По роботі вчителів маємо різну статистику в населених пунктах, що знайшло своє відображення у коментарях та пропозиціях респондентів. В селищі Абрикосівка роботу вчителів оцінюють, як добре (41%) та скоріше добре (41%).
Думки мешканців Великих Копанів розділилася: оцінку добре роботі вчителів поставили 39 % респондентів, посередньо – 31% та скоріше добре – 25%.
У Добросіллі роботу вчителів оцінили на «добре» 38%, «скоріше добре» - 29%, а «посередньо» - 19%.
Життям шкіл мешканці громади цікавляться. Як показало опитування, абрикосівці дуже цікавляться подіями школи (57%).
Подіями, які відбуваються у Великокопанівській школі, мешканці сіл Великі Копані та Добросілля, цікавляться дещо менше. Відповідь «скоріше цікавлюсь» обрали 51% та 48% респондентів відповідно.
Рівень зацікавленості мешканцями с. Великі Копані тим, що відбувається у Великокопанівській школі
Рівень зацікавленості мешканцями с. Добросілля тим, що відбувається у Великокопанівській школі
Безпосередню участь у заходах, які організовують школи, мешканці громади беруть. Порівняно з іншими населеними пунктами громади, у Добросіллі 57% опитних не приймають жодної участі. У Великих Копанях та Абрикосівці близько третини мешканців беруть участь та допомагають в організації заходів і понад третина опитаних – лише приймають участь.
Матеріально-технічну базу Абрикосівської та Великокопанівської шкіл оцінено на задовільно – 53% та 48% відповідно. Добросільські мешканці оцінюють матеріально-технічну базу Великокопанівської школи, до якої ходять діти цього села, як «дуже добре» - на 57%. Слід зазначити, що серед мешканців села Великі Копані (адміністративного центру громади) є 4% опитаних, які не задоволені матеріально-технічною базою.
Оцінка матеріально-технічної бази Абрикосівської школи
Оцінка матеріально-технічної бази Великокопанівської школи мешканцями с. Великі Копані
Оцінка матеріально-технічної бази Великокопанівської школи мешканцями с. Добросілля
Статистичні дані, зібрані під час опитування, знайшли своє відображення та підтвердження серед коментарів та пропозицій щодо покращення освіти в громаді. Думки мешканців громади у розрізі населених пунктів мають як спільне, так і відмінне. Опитані усіх трьох населених пунктів виступають проти дистанційного навчання. Їх не влаштовує якість проведення онлайн-уроків і те, що батькам доводиться самим вчити своїх дітей вдома, витрачаючи значно багато свого часу. Окрім цього, опитувані зазначили про необхідність введення гуртів, осередків відпочинку для учнів, позашкільного навчання, походів на природу, поїздок, свят, тематичних вечорів (як раніше), відновлення кроків праці та проведення інших заходів для учнів, у тому числі спортивних, для молодшої ланки та для дітей з інклюзією.
Роботою вчителів в Абрикосівській школі мешканці селища задоволені. Було декілька пропозицій замінити директора на молодшого за віком. Також гостро стоїть питання відсутності психолога у цьому закладі, на що вказують опитувані.
У Великих Копанях, відповідно до опитування, мешканці задоволені роботою вчителів молодшої ланки. Є зауваження до роботи інших вчителів, таких як вчителя географії, історії, хімії та завуча школи. Дехто пропонує їх замінити або звільнити. Великі сподівання висловлюють щодо нового директора. У ході спілкування респонденти зазначали, що рівень знань у цій школі діти отримують недостатній і їх доводиться віддавати в ліцеї міста Херсон вже після 7-8 класів. Вони вважають, що має бути контроль викладання уроків вчителями як у школі, так і під час дистанційного навчання, оскільки деякі вчителі під час занять вирішують свої особисті справи. Також звертають увагу на те, щоб вчителі виховували учнів та краще ставилися до них, оцінювали об’єктивно. Мешканці звертають увагу на необхідність покращення матеріально-технічної бази Великокопанівської школи, зокрема оновлення меблів та ремонтів у класах не за батьківські кошти, оснащення мультимедійними комплексами всіх кабінетів, оснастити кабінети хімії, фізики і біології. Для поліпшення харчування у школі, пропонують додати до меню більше фруктів та овочів, готувати смачніше.
Добросільські діти навчаються у Великокопанівській школі, тому мешканці Добросілля також пропонують покращити гурткову роботу, не подобається їм дистанційне навчання, пропонують покращити матеріально-технічну базу та не задоволені роботою вчителів географії, хімії, малювання.
З два роки, після останнього опитування, яке відбулося у листопаді 2019 року, в наданні освітньої послуги відбулися зміни, які відчули мешканці громади. Задоволеність мешканців освітніми послугами, які надають школи, зросла на 9,8%. Роботу вчителів у 2021 році оцінили краще на 14,2% за позиціями «добре» та «скоріше добре», на 12,1% зменшився показник «посередньо». Мешканці громади почали більше цікавитися життям шкіл, показник зріс на 6,8%, але їх участь у заходах закладів зменшилася більше, ніж на 8%. Скоріше це пов’язано з дистанційним навчанням протягом двох років. Задоволеність матеріально-технічною базою шкіл з відповідями «дуже добре» та «задовільно» зросла на 13%, а незадоволених мешканців стало на 14% менше.
За результатами проведеного опитування можна зробити висновок, що відбулися позитивні зміни в якості надання освітньої послуги на території Великокопанівської сільської територіальної громади.
Результати опитування по освітній послузі у 2019 р. завантажити